Durant aquesta campanya de sensibilització es posarà de relleu la importància de l’empresa municipal i el seu impacte en la comunitat. Es faran xerrades i tallers informatius oberts a la ciutadania. Aquestes sessions podrien incloure presentacions sobre les funcions i responsabilitats del Consell d’Administració, l’estructura i objectius de l’empresa municipal i els beneficis de la participació ciutadana. També es volen aprofitar esdeveniments i festes locals per tenir un estand informatiu on els ciutadans puguin conèixer més sobre l’empresa municipal i les oportunitats de participació en el Consell d’Administració.
La campanya prèvia d’informació i comunicació donarà pas a la convocatòria de places, prevista per iniciar-se el dia 25 de setembre. Caldrà registrar un formulari en línia on es demanarà informació personal i professional, així com una breu declaració de motivació.
Els aspectes puntuables seran l’experiència professional, l’experiència en participació ciutadana i compromís, habilitats de comunicació i col·laboració, motivació i visió.
El dia 2 d’octubre es crearà el comitè i el dia 6 s’explicarà el resultat de les puntuacions i es decidirà la selecció final. Els resultats s’anunciaran a partir del dia 9 d’octubre.
Informació sobre el Consell d’Administració de GUSAM: funcions, composició i nomenament
El Consell d’Administració és un dels tres òrgans de govern de GUSAM, juntament amb la Junta General (màxim òrgan de govern, que nomena el Consell) i la Gerència (dirigeix les activitats empresarials, nomenada pel Consell, té veu però no vot en el Consell i aquelles facultats que el Consell i la Junta li confereixin).
La Presidència del Consell d’Administració és el seu òrgan executiu i representa la Societat.
El Consell d'Administració té les més àmplies facultats per gestionar els negocis de la Societat, totes aquelles no estan reservades a la Junta General. La Presidència i la Gerència han de donar compte al Consell.
Facultats
El Consell té totes les facultats relacionades amb la gestió del personal i els llocs de treball, directrius econòmiques i d’administració, de contractacions, de disposar dels fons i béns socials... i per tot això té la facultat de delegar les seves competències i d’atorgar els poders pertinents a favor de la Presidència, conselleries delegades o Gerència.
Funcions
És funció del Consell d’Administració presentar a la Junta General, que és el Ple de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, els comptes, el balanç i la memòria de cada exercici, així com proposar com s’apliquen els resultat de la gestió econòmica i comptable.
Reunions
Les reunions del Consell es realitzen com a mínim cada tres mesos. Actualment solen ser mensuals i, en qualsevol cas, se celebren sempre que hi hagi assumptes o s’hagin de prendre decisions més enllà de l’activitat empresarial regular. Les reunions són convocades i presidides per la Presidència i la Gerència hi assisteix amb veu i sense vot, igual que la persona que exerceix la Secretaria del Consell. Quan s’estima convenient, també assisteixen a les reunions del Consell, amb veu i sense vot, funcionaris municipals, persones de la plantilla de l'empresa o tècnics i assessors contractats per informar i assessorar sobre aspectes concrets.
Composició
El Consell d’Administració estarà compost per 10 consellers/es que es designaran i nomenaran pel Ple amb la següent estructura:
Durada
La durada del càrrec de tots els/les membres del Consell coincidirà amb l’inici i finalització de cada mandat. En tot cas, els/les consellers/es sortints continuen en funcions fins que no es nomenin els/les nous/ves membres i prenguin possessió del càrrec. Aquells que siguin regidors/es de l’Ajuntament d´Arenys de Munt també cessaran si perden la condició de regidor/a durant el mandat.
Compartir